Ted Serios – čovjek koji je mislima pravio fotografije

ted_serios_in_actie
Parapsihologija: Mentalne fotografije
Mogu li se misli fotografisati? Hotelski nosač iz Čikaga, Ted Serios, uvjeren je da mogu, pa je do sada napravio stotine slika kao dokaz. Nazvao ih je – mislografijama!

Ted Serios je sjedio u hotelskoj sobi i okrenuo polaroid kameru prema svom licu. Fleš se upalio a dr Džul Ajzenbat mu je smjesta uzeo kameru i izvukao fotografiju iz nje. Umjesto da pokaže Seriosovo lice – gle čuda – pojavila se slika jedne zgrade. Za Seriosa, čikaškog hotelskog nosača, za kojeg tvrde da je alkoholičar i strastveni pušač (nikada ne gasi cigaretu), bila je to samo još jedna od njegovih čudnih parapsiholoških fotografija koje naziva “mislografijama”. Ali, za dr Ajzenbada, vanrednog profesora psihijatrije na Medicinskom fakultetu u Koloradu, bila je to upečatljiva predstava paranormalne moći, koju je trebalo znanstveno istražiti.

Fantastične predstave

Kad je u aprilu 1964. godine odletio u Čikago na prvu sesiju eksperimenata sa Tedom Seriosom, Ajzenbad je bio gotovo siguran da ce prisustvovati “nekoj vrsti mađioničarskog trika”, kakvih je u prošlosti bilo napretek. Ipak, pojava polaroid kamere uveliko je olakšala kontrolu “mislografskih” slika i doprinijela da rezultati eksperimenata budu vidljivi u roku od nekoliko sekundi. Istraživači, koji su radili sa Seriosom, donosili su svoje vlastite filmove i kamere; ponekad su čak i sami snimali fotografije sa kamerom upravljnom na tog čikaškog parapsihologa – pa ipak, rezultati su najčešče bili vrlo neobični. Nisu na svim fotografijama bile slike; neke su bile neprirodno bijele dok su druge bile neobjašnjivo crne, mada su osvjetljenje i drugi faktori u sobi bili uvijek istovjetni. Povremeno su se pojavljivali i neki zamagljeni motivi, ponekad dio Seriosova lica, a ponekad prepoznatljivi predmeti iz sobe u kojoj su vršeni ekspeimenti.

Može li Serios uistinu utisnuti svoje misli na fotografije?

To je toliko nevjerovatno da od samog početka liči na lukavu prevaru. Da bi proizveo svoje začudujuće slike, Serios je u početku samo gledao u kameru. On bi ponekad koristio mali plastični cilinder čiji je jedan kraj pokriven običnim celofanom a u drugim prilikama on bi jednostavano zarolao komadić papira.
– Svrha ovoga, objašnjavao je Serios, jeste da ne bi prstima zamračio objektiv.
Njegovi kritičari, medutim, shvataju to kao nešto što ima drugačiju svrhu i za njih to isto tako sumnjivo kao i – mađioničarev šešir.

ted serioss

Pod savršenom kontrolom

Dva izvještača, Carls Rejnolds i Dejvid Ajzendrat, konstruirali su malu spravicu koja se mogla na taj način sakriti a koja je proizvela rezultate slične Seriosovim. Njihova priča objavljena u časopisu «Popularna fotografija» (oktobar 1967.) dala je skepticima “dokaze” za kojima su tragali. Ajzenbad i drugi istraživači zadovoljili su se time da spravica ne sadrži nikakvu skrivenu opremu. Oni su svi svjesni hipoteze o mikrofilmu, pa “spravica” Seriosu obicno daju u trenutcima kada osjeti da može proizvesti paranormalnu fotografiju. Zatim mu se ona smjesta oduzima i pregleda snimljeni materijal. «Spravica» se u njegovim rukama ne zadržava duže od 15 sekundi i za to vrijeme je pod oštrom kontrolom. Serios obično nosi košulju kratkih rukava ili se skida do pojasa, što mu onemogučava da bilo šta sakrije blizu svojih ruku. Osim toga, kažu istraživači, oni tako pažljivo kontrolišu eksperimente da je prevara naprosto nemoguća! U brojnim prilikama slike su se pojavljivale i kad je neko drugi držao i “spravicu” i kameru, i kad se oboje moglo slobodno ispitati. Dva eminentna američka parapsihološka istraživača dr О. G. Prat i dr Ian Stivenson, koji su izvodili brojne testove sa Seriosom, otvoreno tvrde:
«Mi smo posmatrali Teda u preko 800 pokušaja i nikad nismo primjetili da nešto petlja ili se sumnjivo ponaša prilikom snimanja mislografija!…”
Osim toga, dodaje dr Ajzenbad, Serios nikada nije uhvaćen ni sa kakvim skrivenim slajdovima ili mikrofilmovima. S druge strane, i sama priroda fotografija isključuje teoriju o prevari!

PL459_Pensamento04

Pun pogodak

Serios je pozvao istraživače da sa sobom ponesu slike zatvorene u koverte, koje bi on pokušao paranormalno reproducirati na polaroid filmu. Prvom prilikom kad je Ajzenbad u jednoj hotelskoj sobi u Čikagu vidio Seriosa kako snima paranormalne fotografije, psihijatar je sa sobom ponio dvije slike zgrada moskovskog Kremlja, svaka stavljena izmedu dva kartona i spremljena u zasebnoj debeloj žutoj koverti. Jedna od slika koje je Serios proizveo na ovoj sesiji predstavljala je visoku, usku zgradu koju je jedan od prisutnih identificirao kao čikaški Vatrogasni toranj – karakteristično mjesto koje je moglo biti poznato i Tedu Seriosu . Kada se činilo da je ovo potpuno udaljeno od prave slike, Ajzenbad je bio vrlo impresioniran, djelimicno radi toga što su neke slike i simboli na slici bili relevantni sa pravcem razmišljanja u njegovoj svjesti u tom trenutku. Medjutim, nakon dvije godine, Ajzenbad je naišao na jedan drugi prizor zgrada Kremlja, ovog puta Ivanov zvonik, koji se samo djelimično vidi na jednoj od onih «mislografija». Tek tada je shvatio da on ima “lako uočljivu” sličnost sa čikaškim Vatrogasnim tornjem. Serios je napokon ostvario pun pogodak.

Međutim, dešavale su se i neobičnije stvari. U maju 1965. Serios je proizveo 11 neznatno različitih «mislografija» nečega što je izgledalo da je staklena fasada neke radnje. Na jednoj od njih je pisalo “Stari zlatni dućan” i jasno se vidjelo napisano krupnim slovima. Dvije godine nakon toga to mjesto je prepoznato kao radnja – Wells Fargo Express Office. Ajzenbad kaže da se promjena imena nije mogla desiti kasnije od 1958. godine, a moguće i ranije. No, i pored nastojanja nije se uspjelo doći do bilo kakve fotografije te radnje iz njenih ranijih dana.

Mada Seriosove «mislografije» savršeno odgovaraju (osim imena) današnjem izgledu radnje, postoji neobična zamjena na jednoj slici slova “w” za “o”, tako da stoji “The Wld Gold Store”, “W” je tačno tamo gdje bi bilo da je napisano “Wells Fargo”.
Nešto slično se desilo sa slikom koja je prikazivala dva sprata jedne zgrade i neka slova pomalo zamućena, ali koja su se ipak mogla razaznati. Zgrada je prepoznata kao hangar Vazduhoplovnog odjeljenja kanadske konjičke policije, ali su na mislografiji uočene čudne greške u pisanju. Na Seriosovoj slici piše “Air Division Cainadain Moun “, umjesto «Air Division Canadian Mounted Police». Da je Serios na neki način koristio skrivene slajdove da napravi svoje slike onda bi riječi bile pravilno ispisane. Jedna druga, vrlo jasna «mislografija» pokazuje Viljemsove štale, preko puta zgrade opere u Sentral Sitiju. I na njoj je došlo do neobicnih grešaka. Cigle su izmijenjnog oblika, a prozori su – zazidani! Zbog «mislografija» na kojima je izgledalo da je Serios fotografisao prošlost ili iskrivljenu stvarnost, dr Ajzenbad i neki drugi istraživači organizirali su eksperimentalnu sesiju 27. maja 1967. u Prirodnjačkom muzeju u Denveru u kome su bili okruženi neolitskim i paleolitskim eksponatima. Nadali su se da ce Seriosova moć možda na filmu uhvatiti nešto što je staro nekoliko tisuća godina.

Čudna zamjena

Serios je bio ubijeđen u uspjeh i počeo je da se koncentrira na prizor čovjeka koji pali vatru. I odista, «mislografije» su zabilježile nekoliko neolitskih prizora, od kojih je najimpresivnija ona koja prikazuje Neandertalca u čučećem položaju. Medutim, leća Seriosove kamere nije zaronila u prošlost da bi zabilježila ovu sliku. To je odmah uočila profesorica H. Mari Vermington i rekla, da je to jako slično dobro poznatom modelu Neandertalca iz Fildovog prirodnjačkog muzeja u Čikagu čije se slike prodaju kao razglednice širom Amerike.

Šta se desilo? Da li je Serios krivotvorio fotografije?

Detaljnom istragom, u koju su bili uključeni brojni eksperti, ustanovljeno je da je to bilo nemoguće, ali nije objašnjeno zašto je na Seriosovim fotografijama zabilježen prizor iz Fildovog prirodnjackog muzeja, a ne iz Prirodnjačkog muzeja u Denveru.
Uskoro nakon ove sesije Seriosove parapsihološke sposobnosti su nestale i kroz godinu dana, mada je i dalje nastavio da se podvrgava eksperimentima, jedino što je mogao proizvesti bile su crne ili bijele slike bez raspoznatljivih figura.
Serios je gubio svoju moć i ranije – najduže na period od dvije godine – i činilo se kao da se radi o nekakvom upozorenju. Rekao je : “To je kao da se spusti zavjesa, i to ti je sve, burazeru.”
Ali, možda jeste bilo upozorenja. Posljednja fotografija koju je pod nadzorom stručnjaka napravio u junu 1967. godine pokazala je sliku – zavjese koja se spušta!

Izvor : Bosnic.com

Visions of Ted Serios

Posted by Mike Ted Serios was a humble bell-hop from Chicago, a hard drinking, hard smoking working man. For years, he lived a fairly ordinary life, but Ted was nothing but ordinary. What set Ted apart was his incredible claims that he could ‘think’ images onto ordinary photographic film. A process that Ted dubbed ‘Thoughtography’.

So called ‘psychic photographers’ were far from uncommon, and a great many of them who claimed to have this ability were exposed as fakes or charlatans. Because of this, Ted’s claims were widely rubbished. One man however, a Dr Jule Eisenbud was sufficiently intrigued by Ted to fly to Chicago to conduct a series of experiments. Dr Eisenbud came to the Windy City as a sceptic, and was convinced he was to witness ‘some kind of shoddy hoax’. Dr Eisenbud realised that by using Polaroid cameras, not only could he get results quickly, he could also ensure that the resulting exposures could not have been tampered with before they entered the camera. This he thought, would surely expose Serios’ exotic claims as a hoax.

When Dr Eisenbud pointed the camera at Ted Serios and pushed the shutter, what emerged was not a picture of a face, but the unmistakable lines and shapes of a tower. The tower was later identified as the distinctive Chicago Water Tower.

Another ‘thoughtograph’ featured the image of a shop front in Chicago. The shop in question was, at the time named ‘The Old Wells Fargo Express Office’ but many years before had been known as ‘The Old Gold Store’ – Serios’ image was of the store in it’s past guise. Serios was also tasked with producing images of something from the distant past. What appeared was astounding; an apparent image of a Neanderthal man leaning over what looked like a fire. Future examination of the photo revealed that it bore a striking resemblance to an exhibit in the Field Museum of Natural History in Chicago.

Initially, Serios produced his ‘thoughtographs’ using nothing but a Polaroid camera. Later on in the experiments however, Serios insited on using a cylindrical device that he dubbed ‘The Gismo’. Some believed that Serios was using the ‘gismo’ to somehow project images using very small slides, but this does not explain his previous success without using the device.

In a further experiment volunteers were asked to attend the experiment with a photograph sealed in a cardboard backed manila envelope. Ted was then tasked with reproducing the image with no prior knowledge.

One of his most notable successes was the image he produced of a hangar used by the Canadian Royal Mounted Police. The image was conspicuous not just by it’s accuracy, but also by the characteristic misspelling of the word ‘Canadian’ – in Serios’ ‘thoughtograph’ the word was spelt incorrectly as ‘Cainadian’

Was Ted Serios, a hoaxer? Or was he harnessing powers that maybe he couldn’t explain? Certainly parallels with Remote Viewing experiments can be drawn.

You decide. – Fortean Links

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: